סיכום צ'אט עברי ראשון בנושא למידה 21/9/2011

לפני כשעה הסתיים הצ'אט העברי הראשון בטוויטר בנושא למידה. זה התחיל לאט, ולא היה ברור כמה משתתפים יגיעו. אבל בסופו של דבר היה מוצלח מאוד, ונראה שהשאיר לכל המשתתפים טעם של עוד. זוהי הזדמנות טובה להודות לכל החלוצים שהצטרפו לאירוע זה.

הנושא הפעם היה למידה חברתית. השאלות שנשאלו במהלך הדיון היו:

  • שאלת פתיחה – אנא הציגו את עצמכם, מאיפה אתם, מה מעסיק אתכם, ומה מביא אתכם לפה?
  • שאלה 1 – באילו כלי מדיה חברתית אתם משתמשים ללמידה וכיצד? בלוגים? ויקי? פורומים? מיקרו-בלוגים? שיתוף סרטים ווידאו?…
  • שאלה 2 – אילו יתרונות יש בעיניכם ללמידה חברתית?
  • שאלה 3 – מה הקשיים הצפויים בשימוש בלמידה חברתית?
  • שאלה 4 – לאן כל הסיפור של למידה חברתית הולך, לדעתכם?
  • שאלת סיום – סכמו את החווייה שלכם היום במספר מילים

המפגש הבא נקבע ליום שני 11 לאוקטובר בשעה 14:00 שעון ישראל. רשמו ביומנכם והצטרפו אלינו. בינתיים מוזמנים לצייץ בתווית ולהציע נושאים לדיון הבא. תוכלו להשתמש בחדר Tweetchat לשם כך, או לצייץ בטוויטר עם התגית lrnisr.

מי שזקוק להסברים כיצד להירשם לטוויטר וכיצד מתנהל הצ'אט בטוויטר מוזמן לעיין בפוסט קודם שלי בנושא הכולל גם סרטוני הסבר קצרים.

הנה גם כמה גרפים עם סטטיסטיקות לגבי המפגש הראשון – פילוח משתמשים מצייצים, מילים נפוצות, וכלים בהם השתמשו (הופק באמצעות The Archivist):

לפניכם סיכום הדיון ככתבו וכלשונו:

14:00:06 amirelion: מתחילים את הצ'אט העברי הראשון בטוויטר בנושא למידה!!! ברוכים הבאים, שמחים שהצטרפתם לצ'אט. הנושא היום הוא למידה חברתית. תגידו שלום…. #lrnisr

14:01:37 OmritAvenstein: שלום לכולם! #lrnisr

14:03:17 amirelion: הנחיות לצ'אט 1: נשאל שאלה חדשה כל 10-15 דקות. נסו לכלול מספר התשובה בציוץ – למשל ת1 כתשובה לשאלה 1. #lrnisr

14:03:36 amirelion: הנחיות לצ'אט 2: לא לשכוח את התגית #lrnisr – או השתמשו ב- http://t.co/7VkHfmAl  המכניס את התגית אוטומטית עבורכם #lrnisr

14:04:00 amirelion: הנחיות לצ'אט 3: אם יש לכם קישורים רלוונטיים לדיון – שלבו אותם בתשובות #lrnisr

14:04:41 amirelion: הנחיות לצ'אט 4: אם אהבתם משהו שמישהו אחר כתב בצ'אט, תוכלו לצטט אותו ב- Retweet. #lrnisr

14:05:18 amirelion: שאלה 0 – שאלת פתיחה – אנא הציגו את עצמכם, מאיפה אתם, מה מעסיק אתכם, ומה מביא אתכם לפה? #lrnisr

14:06:29 lrnisr: RT @amirelion: שאלה 0 – שאלת פתיחה – אנא הציגו את עצמכם, מאיפה אתם, מה מעסיק אתכם, ומה מביא אתכם לפה? #lrnisr

14:07:42 amirelion: עומרית האם ייתכן שאנחנו לבד כאן? חלוצים…או משוגעים? #lrnisr

14:07:52 taminoi: פתיחה: תמי נויטל, מרכז שה"ם באוניברסיטה הפתוחה. עוסקת בהטמעת טכנולוגיות ללמידה מרחוק. מקווה לשמוע ולהכיר עמיתים #lrnisr

14:08:56 taminoi: ובניגוד לפעם הקודמת, נראה לי שהיה פחות מדי קידום מכירת לצ'אט הזה :)     #lrnisr

14:09:03 OmritAvenstein: ת1- גם אני חשבתי שאנחנו כאן לבד :-) הי תמי! אני עומרית אבנשטין, מפתחת למידה בבזק בינלאומי.  #lrnisr

14:09:16 amirelion: שלום תמי. כבר דאגתי שזה רק אני ועומרית. אני עמיר עליון. מנהלך תחום פתרונות למידה בקינאו ישראל. כאן כי הגרסה באנגלית של הצ'אט חזקה #lrnisr

14:09:36 taminoi: הי עומרית! נעים להכיר.  #lrnisr

14:10:17 taminoi: עמיר, זה ניסיון מעניין מבחינתי. מנסה להזמין עוד אנשים  #lrnisr

14:10:20 amirelion: אני קידמתי ככל שיכולתי גם הפעם. מציע שנתחיל ונלמד מה שניתן. פעמים הבאות נקדם עוד ולאט לאט נצבור קהל. #lrnisr

14:11:09 amirelion: אני הכנתי מספר שאלות, אבל תרגישו חופשי לשאול ולענות גם אתן. #lrnisr

14:11:21 amirelion: שאלה 1 – באילו כלי מדיה חברתית אתם משתמשים ללמידה וכיצד? בלוגים? ויקי? פורומים? מיקרו-בלוגים? שיתוף סרטים ווידאו?… #lrnisr

14:11:45 EllyO: #lrnisr גם אני פה – יעל אופיר, מפתחת פתרונות למידה בחברת LearningIT

14:11:52 taminoi: עקבו אחר #lrnisr כאן או בטוויטצ'אט .   מנסים לקיים כאן צ'אט טוויטרי המוני (לא כל כך המוני, בינתיים) בענייני למידה וטכנולוגיות למידה).

14:12:21 amirelion: הי יעל. ברוכה הבאה. #lrnisr

14:12:36 shoham1: RT @taminoi: עקבו אחר #lrnisr כאן או בטוויטצ'אט .   מנסים לקיים כאן צ'אט טוויטרי בענייני למידה וטכנולוגיות למידה.

14:13:09 amirelion: RT @amirelion: שאלה 1 – באילו כלי מדיה חברתית אתם משתמשים ללמידה וכיצד? בלוגים? ויקי? פורומים? מיקרו-בלוגים? שיתוף סרטים ווידאו?… #lrnisr

14:13:57 taminoi: ת 1 : במערכת הלמידה שלנו (מבוססת מוודל) יש כלים חברתיים מגוונים. מרצים לא ממש מתים על זה… משתמשת בכלים חיצוניים ללמידה אישית #lrnisr

14:15:01 amirelion: @taminoi תוכלי לשתף אותנו בדוגמאות לכלים שאת משתמשת ללמידה אישית ואיך? #lrnisr

14:15:10 taminoi: לצרכי הדרכה אני משתמשת (חוץ מהאתר עצמו) גם בסקרינקאסטים, הרצאות וידיאו , פורומי משתמשים  #lrnisr

14:16:47 taminoi: למידה אישית: הקמתי לי PLN מגוון: טוויטר ו-FB, גם קבוצות בלינקד-אין, מגוון בלוגים שאני עוקבת אחריהם (בעיקר בטוויטר היום) והתראות RSS #lrnisr

14:17:12 amirelion: ת1 – אני משתמש בכלים שונים. קורא הרבה בלוגים, מעורב בפורומים שונים בנושאים מקצועיים – כגון מוודל ופורמוים של קינאו בעולם, יוטיוב… #lrnisr

14:17:53 taminoi: ומה אתכם? המלצות על חומרים/כלים מעניינים?
#lrnisr

14:18:13 amirelion: לינקדין, לאחרונה גם
Yammer
ואולי המהפכה המשמעותית ביותר בחצי השנה האחרונה מבחינתי – אייפון #lrnisr

14:18:32 EllyO: ת1 אני גם משתתפת בעיקר בקבוצות דיון בלינקדאין
#lrnisr

14:19:18 amirelion: הנה כמה קישורים לבלוגים ואתרים מומלצים מבחינתי:
http://t.co/yeMrymra מלא סרטונים קצרים על למידה מתוקשבת, טיפים ועוד #lrnisr

14:19:24 taminoi: מסכימה לגמרי – סמארטפונים משנים את חיינו, כולל את עולם ההדרכה. עדיין לא ערוכים כאן למיקרו-קונטנט, אבל זה מגיע.
#lrnisr

14:20:04 EllyO: בכובע השני שלי אני עובדת בחברת קומפוסיקה (מחולל לומדות) אחד הדברים המעניינים שהוכנסו שם זה עניין של למידה חברתית כחלק מהלומדה הרשמית #lrnisr

14:20:23 amirelion: הבלוג של קאמי בין

http://t.co/OU7mpa1c

אחד הטובים שיש על למידה מתוקשבת ופיתוח לומדות #lrnisr

14:21:26 amirelion: @EllyO וראית ארגונים שמשתמשים בפיצ'ר הזה בקומפיזיקה? מקבלים את זה? #lrnisr

14:21:32 taminoi: @EllyO  איך אתם משלבים חברתי בלומדות? ומה תגובת המשתמשים?
#lrnisr

14:22:12 amirelion: @OmritAvenstein את עדיין איתנו? כל אחד חשוב כאן היום :-) #lrnisr

14:22:40 OmritAvenstein: חזרתי, התגברתי על בעיות תקשורת קלות :-) #lrnisr

14:24:24 amirelion: ת1 – יש לי גם שלי. התחלתי לפני קינאו וממשיך כעת. קשה ליצור משמעת עצמית לכתוב בין כל המשימות השוטפות. amir.kineo.co.il #lrnisr

14:24:40 EllyO: הכלי מאפשר הכנסה של אלמנט בלוג / הערות / דירוג לתוך הלומדה. אפשר לשלב עם כל אלמנט אחר. למשל  – הדרכת מכירות – סרט שיחה ולצידו דיון #lrnisr

14:24:41 taminoi: מרצים לא מעטים חוששים מהאלמנטים ה"חברתיים" כי זה לא בשליטה. אפילו את מע' המסרים של מוודל רצו לבטל :)   #lrnisr

14:25:45 amirelion: @EllyO נשמע מעניין. האם פיתחת לומדה שניצלה זאת? האם ארגונים הסכימו. מה הייתה תגובת המשתמשים? #lrnisr

14:26:04 taminoi: @EllyO האם יש היענות מצד הלומדים? חולקים ידע? האם הם מזוהים במערכת או שהשיתוף נטול שם?
#lrnisr

14:26:30 EllyO: נכון, למרות שבעצם כלים חברתיים חושפים את "הזרמים התת קרקעיים" שבכל מקרה פועלים בארגון
#lrnisr

14:27:19 EllyO: כן, פיתחנו לומדה כזאת. מודה שההיענות היא עדיין קצת מהוססת. אנשים מתלהבים אבל בסוף עוד לא כל כך משתמשים #lrnisr

14:27:34 taminoi: באו"פ יש עכשיו מהלך להוספת שכבה חברתית לספרים הדיגיטליים שלנו – לא רק הערות אישיות אלא  אפשרות לשיתוף  #lrnisr

14:28:30 amirelion: @taminoi ג'יין הארט – מובילה עולמית בנושא למידה חברתית מדברת על שחרור השליטה והבקרה כאן:
http://t.co/nISGweT7 #lrnisr

14:28:31 taminoi: @EllyO נכון, אבל במוסדות אקדמיים (ואני שם) יש חשש עמוק מעקיפה של הסמכות, שלא לדבר על העתקות וסיכומים… זה קורה גם כך, אבל לא רשמית #lrnisr

14:28:31 EllyO: מצויין! ואנשים משתמשים בזה? #lrnisr

14:28:45 meital_iucel: RT @taminoi: עקבו אחר #lrnisr כאן או בטוויטצ'אט .   מנסים לקיים כאן צ'אט טוויטרי המוני (לא כל כך המוני, בינתיים) בענייני למידה וטכנולוגיות למידה).

14:29:23 amirelion: שאלה 2 אילו יתרונות יש בעיניכם ללמידה חברתית? #lrnisr

14:29:40 taminoi: @meital_iucel : היי, הצטרפו אלינו!  #lrnisr

14:30:10 amirelion: @meital_iucel ברוכה הבאה!!! את מוזמנת לספר על עצמך בקצרה #lrnisr

14:30:14 OmritAvenstein: ת2 – שיתוף בין הלומדים, רעיונות חדשים, יצירת עניין #lrnisr

14:30:44 EllyO: @taminoi  באקדמיה אפשר אולי להבין אבל בעולם העסקי שיתוף הידע הוא חוזקה #lrnisr

14:31:33 taminoi: ת 2 : אני אוהבת את הגיוון, העושר שנוצר בחשיבה משותפת. יש גם אפשרות של תמיכה למתקשים, וכמובן תיעוד של שיח לשימוש עתידי.  #lrnisr

14:32:06 EllyO: ת2 – שיתופי פעולה, זמינות הידע, התחדשות הידע, זמינות לבעלי תפקיד מרוחקים #lrnisr

14:32:58 amirelion: ת2 – זרימה של ידע לא רק בערוצים הפורמליים שלו #lrnisr

14:33:02 taminoi: @EllyO  גם באקדמיה שיתוף ידע = חוזקה, אבל צריך פה לשנות התניה של דורות. זה גם מעמיס יותר על המרצים שאינם מתוגמלים על השקעה באתרים ;) #lrnisr

14:33:52 OmritAvenstein: ת2 – למידה חברתית יכולה ליצור רעיונות חדשים ודרכים חדשות להסתכל על תהליכים בארגון #lrnisr

14:34:18 taminoi: כדי להפיק את המרב מהידע המשותף שנוצר, צריך אנשים שיטייבו אותו. בקטן זה אפשרי , בארגוון גדול צריך משרות יעודיות #lrnisr

14:34:40 amirelion: ת2 – פעמים רבות מציגים את חכמת ההמונים כיתרון משמעותי. צירוף הידע והניסיון המצרפי כחזקים יותר מהגאון הבודד #lrnisr

14:35:42 amirelion: @taminoi או שצריך להקנות לאנשים כלים לטייב ידע בעצמם, וגם פלטפורמות שיעזרו להם. לא בטוח שהפתרון הוא מישהו שמטייב. אין סיכוי שיצליח #lrnisr

14:35:45 EllyO: @taminoi @EllyO אולי אפשר "למכור" את הרעיון למרצים בקטע שבטווח הארוך הסטודנטים יתקנו וילמדו את עצמם ולא הכל ייפול על המרצה… #lrnisr

14:36:15 taminoi: ת 2 : חכמת ההמונים בידע מקצועי בעייתית בעיני ללא עיבוד או בדיקה . זה מעולה לסיעור מוחות, אבל יש גם חסרונות #lrnisr

14:37:03 amirelion: @taminoi חסרונות זה השאלה הבאה…כרגע התמקדו ביתרונות… ;-) #lrnisr

14:37:32 taminoi: @EllyO  הלוואי… ישר יגידו לך שעלולים עוד לפטר את המרצים אח"כ כי לא יהיה בהם צורך. כך אומרים על הקלטות הוידיאו של הרצאות #lrnisr

14:37:58 amirelion: ת2 – יתרון משמעותי – מעורבות גדולה יותר של הלומדים שמגבירה את הסיכוי לקלוט, ללמוד וליישם #lrnisr

14:38:21 taminoi: ת 2 יתרון גדול נוסף הוא שיתוף חוצה ארגון, או בין-ארגוני: מעשיר מאוד, מקשר בין מוקדי ידע, פותח פתח לחידושים  #lrnisr

14:38:43 EllyO: @taminoi אולי יותר מתאים שהסטודנטים ישתמשו בלמידה חברתית לצורך ביצוע פרויקטים משותפים (כאמצעי דיון) לאו דווקא הבנייה של ידע מקצועי #lrnisr

14:40:06 taminoi: @EllyO נכון, יש אצלנו עבודה שיתופית על משימות מוגדרות. יש פעילות יפה בוויקי , מעט בלוגים, ודיונים ממוקדי נושא ומוגבלים בזמן #lrnisr

14:40:38 amirelion: @taminoi ויקיפדיה לא מפוקחת ונחשבת לאיכותית יותר מאנציקלופדיה בריטניקה ובודאי יותר עשירה ועדכנית. ומי מגדיר איכות? #lrnisr

14:40:45 EllyO: @taminoi @EllyO זה באמת עניין של שינוי התפיסה בתפקיד המרצה – לא מחזיק את כל הידע אלא מנחה את השיתוף שלו #lrnisr

14:41:55 OmritAvenstein: כסטודטית בעצמי אני יכולה לתת דוגמה לקבוצת דיון שפתחו אצלי באחד הקורסים לצורך הכנה למבחן, היה עלינו להעלות שאלות חזרה למבחן #lrnisr

14:41:59 EllyO: @amirelion @taminoi ויקיפדיה היא באמת דוגמה קלאסית לבקרת האיכות של חכמת ההמונים #lrnisr

14:41:59 taminoi: איכות היא דבר מדיד כשמדובר בידע מקצועי ברור. ההגדרה תבוא מהמוסד הקובע או הסמכות המקצועית. בלמידה אישית זה פתוח יותר #lrnisr

14:42:13 amirelion: בעולם הארגוני והעסקי, בקצב השינויים והמידע, גישה מפוקחת פשוט תמנע מארגון להגיב בזמן. המחיר של טעויות מסוימות הכרחי וגם מונע קבעון #lrnisr

14:42:33 OmritAvenstein: כתמריץ הובטח שאחוז סמלי של שאלות במבחן יהיה מהשאלות שאנחנו כתבנו #lrnisr

14:43:06 EllyO: @OmritAvenstein מעולה! #lrnisr

14:43:09 amirelion: @taminoi יש גם מאגרי ידע רפואיים ותשובות בנושאים מאוד מקצועיים. הרבה פעמים הקהילה, אם היא מספיק עשירה, מגוונת וגדולה מבקרת את עצמה #lrnisr

14:43:41 amirelion: שאלה 3 מה הקשיים הצפויים בשימוש בלמידה חברתית? #lrnisr

14:44:05 EllyO: @amirelion נראה שמסתמן פה הבדל בין העולם העסקי לאקדמי. מעניין באמת לנסות להבין את השוני בצרכי הלמידה / עבודה משותפת #lrnisr

14:44:11 taminoi: @amirelion יש בויקיפדיה חוסרים רבים (קצרמרים או דפים ריקים) שלא נכתבו כי לא היה בהם עניין. סטודנטים כותבים ערכים בויקיפדיה = מצוין #lrnisr

14:45:02 taminoi: ת 3 : ניהול בעיקר… סביבות עבודה מבוזרות קשות לארגון וניהול. צריך מערכות תומכות.  #lrnisr

14:45:13 amirelion: RT @amirelion: שאלה 3 מה הקשיים הצפויים בשימוש בלמידה חברתית? #lrnisr

14:45:58 EllyO: ת3 – נראה לי שזמן זה בהחלט פקטור. אהבתי את הגישה של פרויקטים ממוקדים ותחומים בזמן. אחרת זה פשוט דועך מנסיוני… #lrnisr

14:46:24 amirelion: @taminoi האם ניהול עדיין תפיסה תקפה בסביבה חברתית? האם זו בעייה או יתרון? #lrnisr

14:46:31 taminoi: ת 3 ומעבר לניהול, קודם כל שינויי פרדיגמה בהוראה  או בהרגלי עבודה. צוותים עובדים בשיתוף, אבל בין מחלקות יש ניגודי אינטרסים לעתים :) #lrnisr

14:47:12 amirelion: ת3 – להערכתי אחד הקשיים הגדולים הוא שינוי פרדגימות – של הלומדים, של המנהלים, של המרצים, של המומחים #lrnisr

14:47:50 taminoi: @amirelion ת 3 כשצריך להגשים מטרות, צריך ניהול כלשהו. אחרת זה יכול להתמוסס אולי צריך ניהול אחר #lrnisr

14:48:37 yachine: @amirelion וגם של הסטודנטים שלעיתים רואים בכלים או לשם הכיף או מענה על שאלות ולא ממש למידה משותפת #lrnisr

14:48:59 EllyO: ת3 – גם ריבוי המידע הוא אתגר. מסכימה עם מה שנאמר קודם לגבי הצורך בהתווייה והנחיה (אפילו מאחורי הקלעים) כדי לתת לפעילות השיתופית כיון #lrnisr

14:49:33 amirelion: ת3 – יש כאן הזדמנות להגדיר מחדש מהי למידה. למידה חברתית כרוכה בתחום של למידה לא פורמלית. #lrnisr

14:49:51 taminoi: @yachine שלום לך! מסכימה לגמרי, אבל מותר גם לאפשר לאנשים לא לשתף… אם הם נכנסים ומתרגלים לכלים זה יבוא בהדרגה (או שלא :)   #lrnisr

14:50:00 EllyO: @yachine @amirelion כיף ומענה של שאלות זה לא דבר רע בעייני בלמידה חברתית :) #lrnisr

14:51:11 amirelion: @yachine שמח שהצטרפת. מה שאתה קורא כייף הוא כנראה מרכיב נדרש בלמידה חברתית. יצירת אמון ותחושת נוחות ושייכות #lrnisr

14:51:11 EllyO: אני חושבת שלא צריך להפריד באופן מוחלט בין למידה פורמאלית לבלתי פורמאלית #lrnisr

14:51:34 taminoi: ת 3 : למידה לא-פורמלית תמיד היתה יותר חברתית. העניין שלי כרגע הוא שילוב של חברתי בלמידה הפורמלית. אתגר לא פשוט #lrnisr

14:51:48 amirelion: הזמן רץ – שאלה 4 לאן כל הסיפור של למידה חברתית הולך, לדעתכם? #lrnisr

14:52:41 yachine: אני מסכים לכולם שכיף הוא דבר חשוב. אבל יש הבחנה מעניינת בין מה שקורא בפייסבוק כדוגמא ובין באתרי לימוד והשילוב בינהם עוד רחוק #lrnisr

14:52:42 amirelion: @taminoi לדעתה של ג'יין הארט שהזכרתי קודם זה סתירה. למידה חברתית אינה מתאימה ללמידה פורמלית. אני מסכים רק חלקית #lrnisr

14:52:52 taminoi: ת 3 : ככל ששילוב כלים וגישות שיתופיים יוכיח את תרומתו ללמידה (מדידה פורמלית ) ולרווחת הלומדים, יהיה קל יותר לקדם את הגישה הזו #lrnisr

14:53:50 amirelion: @taminoi גם מדידה היא בהחלט מושג של למידה פורמלית. בלמידה חברתית לא בטוח שהיא אפשרית או נדרשת. בטוח שהיא שונה אם בכלל. #lrnisr

14:53:51 taminoi: @amirelion לא מסכימה כאן עם ג'יין הארט – למידה חברתית מתאימה מאוד לנושאים ותחומי דעת מסויימים. פחות לאחרים. אבל מעודדת למידה פעילה  #lrnisr

14:54:00 EllyO: @taminoi  אם חושבים על זה, יש גם ככה הרבה חברתי בפורמלי (במיוחד בעבודה) – נותני שירות לומדים מעמיתים, מנהלים מקבלים החלטות לאחר דיון #lrnisr

14:54:28 yachine: ת3: כל הלמידה החברתית הוא תהליכי ואני חווה עכשיו את זה מול מורים שפתאום מבינים את המהות של זה ואת היתרון בפעילות ביחד עם עמיתים #lrnisr

14:55:01 taminoi: @yachine אני לומדת המון בפייסבוק (וטוויטר ולינקדאין וכו') – אלה בסך הכל ערוצים נוספים להשגת ידע ויצירת תקשורת #lrnisr

14:55:07 EllyO: @EllyO @taminoi צוותי שיווק או עיצוב עושים סיעור מוחות, מחלקות שונות משתפות משאבים על פרויקטים מסוימים וכו'… #lrnisr

14:55:34 amirelion: @EllyO אבל מה שתיארת הוא בדיוק למידה לא פורמלית. אין שם מסגרת למידה מוגדרת המנותקת מהעבודה המעשית #lrnisr

14:55:47 yachine: הלבטים שלי הם האם זה מתאים לרוב האנשים או רק לקבוצה מצומצמת? #lrnisr

14:55:58 taminoi: @EllyO נכון מאוד! זה תמיד היה , אבל הפלטפורמות הטכנולוגיות חושפותאת זה ומסייעות לפתח את זה #lrnisr

14:56:18 amirelion: ת3 – נזכרתי בקושי מרכזי אחד. התבניות של לימוד במערכת החינוך שלנו מאוד פורמליות ולא מקנות לילדים הבנה של למידה אחרת #lrnisr

14:56:32 reuw: ת1 סליחה על האיחור – מכון מופת – חינוך יהודי גלובאלי, וכן למידה משולבת טכנולויה – #lrnisr

14:56:46 taminoi: @amirelion אני ממש לא אוהבת להתנתק מה"עבודה" כדי לקיים "למידה". אצלי זה משולב כל הזמן! #lrnisr

14:56:51 EllyO: @amirelion @EllyO אני חושבת שהמתכון המנצח הוא שילוב הוליסטי בין הפורמלי לבלתי פורמלי #lrnisr

14:57:35 amirelion: @reuw שלום כייף שהצטרפת. נשמח לשמוע התייחסויות לנקודות שעלו #lrnisr

14:57:41 taminoi: @amirelion תציץ בתלמידים עובדים בבית – כל הזמן הם בקשר עם חברים (בכל מיני פלטפורמות) ומשוחחים "גם" על המטלה הלימודית  #lrnisr

14:57:52 yachine: @amirelion יש היום תהליך מעניין שמתרחש בבתי הספר – בעוד שנתיים עד חמש נדבר אחרת. (אני מקווה :) ) #lrnisr

14:57:59 amirelion: @taminoi אהבתי. גם אני לומד כל הזמן! #lrnisr

14:58:12 EllyO: @amirelion מסכימה. פה הלמידה החברתית עושה שירות גדול לחינוך (לפחות בפוטנציאל) #lrnisr

14:58:27 amirelion: שאלה 4 לאן כל הסיפור של למידה חברתית הולך, לדעתכם? #lrnisr

14:58:35 taminoi: @reuw שלום ראובן! כיף שבאת #lrnisr

15:00:22 taminoi: ת 4 : קשה להתוות כיוון אחד: ע"י חיבור נייד אפשר ללמוד כל הזמן ולתקשר כל הזמן. מה זה אומר? האם לא נוצף מדי? זה בעיקר פותח הזדמנויות #lrnisr

15:01:06 amirelion: @taminoi באחד הצ'אטים הקרובים מציע שנדבר על למידה במובייל. #lrnisr

15:01:37 yachine: ת4: אני חושב שהשילוב בין הכיף ללימוד יתעמעם לפחות אצל מי שאינו בתוך מסגרות לימודיות והתמונה בפייסבוק תהיה ליד כתבה מתוך כתב עת אקדמי #lrnisr

15:01:42 EllyO: @amirelion ת4 אני מקווה שנראה באמת יותר יישום. מבחינה טכנול' הסביבות קיימות כבר הרבה זמן. לדעתי יעברו כמה שנים עד שנראה אימוץ אמיתי #lrnisr

15:02:07 taminoi: @amirelion יופי! ונהניתי מאוד מכל השיחה היום – חסרים לי לייקים פה לפיזור #lrnisr

15:02:48 EllyO: באמת יזמה מצויינת :) ! #lrnisr

15:03:13 amirelion: בעולם זה אחד הנושאים החמים ביותר בכנסים, מאמרים, ירחונים מקצועיים, בלוגים ועוד. לדעתי תוך שנה נהיה במקום אחר לגמרי. מקווה שבארץ גם. #lrnisr

15:03:33 EllyO: @taminoi @amirelion עצם השימוש בלייק כבר מראה שהמציאות כבר משתנה ;-) #lrnisr

15:03:41 amirelion: @taminoi במקום לייק עושים RETWEET #lrnisr

15:03:44 yachine: @amirelion יש תאריך לפעם הבאה? #lrnisr

15:04:04 taminoi: ת מובייל – גם בארץ. ברגע שצרכנים משתמשים הרבה בסלולרי, כל השאר מגיע באופן טבעי.
#lrnisr

15:04:16 EllyO: @amirelion נושא חם לדיון קצת יותר פושר ביישום… #lrnisr

15:04:51 taminoi: @amirelion RT זה לא אותו דבר מבחינתי. הנהון של הסכמה, מחיאות כפיים, דגלונים – חסר ים לי כלים  #lrnisr

15:05:05 amirelion: האם נראה לכם מתאים בסוכות מפגש הבא? 19 לאוקטובר שעה 14:00? #lrnisr

15:05:46 amirelion: @taminoi ביאמר יש יותר כלים. וגם אין מגבלה על כמות תווים #lrnisr

15:06:03 reuw: האם מישהו יבצע ארכון של צ'אט זה?- #lrnisr

15:06:19 EllyO: @amirelion סוכות עוד קצת רחוק… נראה אפשרי #lrnisr

15:06:38 taminoi: @amirelion אבל כל הקהילה שלי בטוויטר/פייסבוק/גוגל+. החיים קשים! #lrnisr

15:06:51 yachine: @amirelion ערב חג אבל נפסיק לבשל ונשב מול המחשב #lrnisr

15:06:53 amirelion: @reuw ארכיון עלי. עקבו אחר התגית לכתובת #lrnisr

15:06:59 EllyO: @amirelion תוכל לשים לינק ליאמר? #lrnisr

15:07:18 taminoi: סוכות אפשרי אבל לא בטוחה אם אהיה – אולי עדיף בימי עבודה? #lrnisr

15:07:20 amirelion: @EllyO yammer.com #lrnisr

15:09:19 EllyO: אז שיהיה חג שמח לכולם ושנה של חברתיות – גם אונליין וגם בחיים :) ! #lrnisr

15:09:51 amirelion: אז נעשה ב- 11 לאוקטובר? לאחר חתימה טובה? 14:00 #lrnisr

15:10:10 amirelion: שאלת סיום – סכמו את החווייה שלכם היום במספר מילים #lrnisr

15:11:13 taminoi: היה מעניין – ובא להמשיך עוד. יהיה טוב אם תפרסם את השאלות מראש כדי שנוכל לחשוב, אולי להכין תשובות וקישורים מתאימים… #lrnisr

15:12:09 amirelion: @taminoi אנסה בפעם הבאה לפרסם מראש. מוזמנים להציע בתגית זו נושאים למפגשים הבאים. #lrnisr

15:12:58 OmritAvenstein: היה מאוד מעניין למרות שלא כתבתי הרבה. מאוד התלבטתי מה לכתוב ובסופו של דבר "הקשבתי". הצגת השאלות מראש יכולה לעזור.
נתראה, שנה טובה! #lrnisr

15:13:02 yachine: היה מענין ומעורר למחשבה – השילוב של גורמים מעולמות שונים מאפשר ראיה מורכבת יותר ולא רק מה שאתה רואה כל יום #lrnisr

15:14:12 amirelion: @OmritAvenstein בשפה של למידה חברתית זה נקרא lurker. מישהו שצופה וקורא. מעניינות הסיבות שציינת למה זה קרה לך. #lrnisr

15:14:28 taminoi: שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולם! #lrnisr

15:15:05 EllyO: אתנחתא מרעננת ביום. בהחלט מעניין. מעניין אם הפלטפורמה הזאת תעבוד גם כשיהיו הרבה אנשים (מבחינת האפשרות לעקוב אחרי מי אומר מה)… #lrnisr

15:15:47 reuw: @amirelion @taminoi האם לא כדאי ליצור קבוצת פייסוק לריכוז תוצרים, קביעת מפגשים והצעות לנושאים #lrnisr

15:16:08 EllyO: להתראות (או להצתייץ…) #lrnisr

15:16:25 amirelion: נהניתם – ספרו לחבריכם – והזמינו אותם להצטרף בפעם הבאה. מי שמסתדר עם אנגלית מוזמן בימי חמישי לגרסה המסיבית העולמית #lrnchat #lrnisr

15:16:27 taminoi: @EllyO מניסיון בצ'אטים המוניים יותר, זה לעתים בלגאן. את בוחרת להגיב לכמה ומפספסת בדרך אחרים. אבל עדיין לומדים הרבה #lrnisr

15:16:59 amirelion: @reuw אתחיל בבלוג שלי. אתה מוזמן לפתוח קבוצה פייסבוק ולפרסם כאן בתגית #lrnisr

15:17:19 taminoi: @reuw בוא נמשיך עם ההשטאג הזה – זה ערוץ תמידי. צור מעקב/חיפוש בטוויטר אחריו ותוכל לראות כל מה שנעשה – ממש קבוצת דיון :) #lrnisr

15:17:29 amirelion: שנה טובה. קעבנו 11 לאוקטובר 14:00 שמרו ביומן. תודה לכולם #lrnisr

15:18:01 yachine: תודה ולהתראות #lrnisr

15:18:48 taminoi: להתראות #lrnisr

15:19:52 reuw: @amirelion כתובת הבלוג  #lrnisr

15:20:51 amirelion: @reuw http://t.co/A8xEU6zx #lrnisr

15:21:28 amirelion: amir.kineo.co.il בלי קיצור אוטומטי…. #lrnisr

VN:F [1.9.22_1171]
דירוג: 0.0/5 (0 הצבעות שהתקבלו)
Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

אין תגובות עדיין.. היה ראשון להגיב!

שלח תגובה