סיכום צ'אט 3 בטוויטר בנושא למידה – בנושא למידה וביצועים

ביום שלישי, 8 לנובמבר 2011, התקיים הצ'אט השלישי בטוויטר בנושא למידה. הנושא הפעם היה הקשר בין למידה וביצועים.

נשמח לראותכם מצטרפים לצ'אט. שימו לב שעליכם לפתוח חשבון טוויטר לפני מועד הצ'אט המתוכנן. הסברים על היערכות לצ'אט כולל סרטוני הדגמה קצרים תמצאו כאן - http://amir.kineo.co.il/?p=220.

מועד הצ'אט הבא נקבע ליום שלישי 13 לדצמבר, שעה 14:00-15:00. רשמו ביומנכם והצטרפו!!!

להלן סיכום הצ'אט:

amirelion 14:01 מתחילים את הצ'אט העברי בטוויטר בנושא למידה!!! ברוכים הבאים, שמחים שהצטרפתם לצ'אט. הנושא היום הוא הקשר בין למידה ובין ביצועים.

amirelion 14:01 הנחיות לצ'אט 1: נשאל שאלה חדשה כל 10-15 דקות. נסו לכלול מספר התשובה בציוץ – למשל ת1 כתשובה לשאלה 1.

amirelion 14:01 הנחיות לצ'אט 2: לא לשכוח את התגית  – או השתמשו באתר – http://t.co/7VkHfmAl  המכניס את התגית אוטומטית עבורכם.

amirelion 14:01 הנחיות לצ'אט 3: אם יש לכם קישורים רלוונטיים לדיון – שלבו אותם בתשובות.

amirelion 14:02 הנחיות לצ'אט 4: אם אהבתם משהו שמישהו אחר כתב בצ'אט, תוכלו לצטט אותו על ידי שימוש ב- Retweet.

amirelion 14:02 הנחיות לצ'אט 5: ואולי הכי חשוב – השתתפו בצ'אט באופן פעיל – כך תוכלו ללמוד הכי הרבה, ולתרום לכולנו. תודה.

amirelion 14:02 ש0 – אנא הציגו את עצמכם, וספרו על משהו שלמדתם השבוע.

amirelion 14:05 האם מישהו נמצא בצ'אט? לא להתבייש…

IdoGanor 14:06 ת0. עידו גנור, מפתח למידה בביטוח ישיר. השבוע הבנתי עד כמה מבחן יכול להיתפס כעונש לעומת מטלת למידה שיכולה להיות כיפית.

amirelion 14:07 הי עידו. גרמת לי לחייך.

IdoGanor 14:08 ת0. שלחתי ללומדים מטלת למידה, אשר הופיעה במערכת כמבחן משיקולים טכניים. הלומדים רבים נכנסו לעמדת מגננה במקום להיות פתוחים ללמידה. :-(

amirelion 14:09 לדעתי – אם היית קורא לזה משחק, או תחרות, אז היית משיג אפילו יותר ממטלה

amirelion 14:10 אוקיי, נתחיל בשאלות של הנושא של היום.

amirelion 14:10 אגב – עידו – לדעתי גם מה שהזכרת מתקשר לנושא לדעתי – נחזור לכך בהמשך

amirelion 14:11 ש1 – מי אחראי לנושא שיפור הביצועים בארגון שלכם?

sharonakatz 14:13 הי, אוסיף שגם מבחינת המערכת, חשוב שמהערכת תהיה נוחה, מעוצבת ומובנת לפי סוג התוכן. למידה היא מוצר – צריך לדעת לארוז אותה יפה

IdoGanor 14:13 ת1 – אצלנו זה מחולק לבעלי תפקיד שונים – מנהלי מחלקות, מנהלי בקרה, תחום הדרכה ופיתוח ארגוני, תחום תכנון ומדידה.

amirelion 14:13 הי שרון. זמן רב לא התראינו… :-)

amirelion 14:14 אופס…שרונה….

amirelion 14:15 ת1. באיזו מידה יש לעובד עצמו אחריות לביצועים שלו? כיצד זה בא לידי ביטוי? באיזה מידה זה בידי מנהלים ישירים?

IdoGanor 14:17 ת1 בראיה שלי, כל העובד אחראי לביצועים שלו אולם היכולת האישית להתפתח ולפרוץ היא מוגבלת ויש צורך בעידוד ובתמיכה מלמעלה.

amirelion 14:18 ש2 – האם ומתי למחלקת ההדרכה הייתה השפעה על ביצועים? כיצד אתם יודעים זאת?

IdoGanor 14:18 ת1 בראיית הארגון, העובדים אחראים לביצועיהם והתגמול (בונוס שנתי, עמלות) קשור לביצועים קשר הדוק, בדרגים רבים.

IdoGanor 14:19 ת2 מחלקת ההדרכה מודדת את ביצועי עובדים חדשים (שעברו הכשרה) ועובדים שעברו תהליכי הדרכה כדי לזהות מגמות ודפוסים.

IdoGanor 14:20 ת2 מדויק יותר יהיה לומר שאנו נעזרים בגורמים שונים כדילבצע את המדידות האלו ולהבין את הנתונים, דרך המשקפיים של הכשרה / למידה

amirelion 14:21 @IdoGanor האם יש לכם נתונים מספריים שמלמדים אתכם על מידת ההשפעה של פעולות הדרכה על ביצועים?

amirelion 14:23 זו שאלה שלעיתים קשה לענות עליה – ולבודד את השפעת הלמידה על ביצועים.

IdoGanor 14:24 בקורסי הכשרה – נבחנת עקומת הלמידה, תוך כמה זמן העובד "מתייצב" ומגיע לביצועים המצופים. לרוב  יש ירידה כעבור כמה חודשים.

IdoGanor 14:25 בהדרכות תשל מוצרים ושירותים חדשים בוחנים את ההטמעה, ומשתדלים לראות שיפור בין אוכלוסיות, כלומר ביישום ה-2 או 3 של אותה תוכנית הדרכה

amirelion 14:25 בסוגי הלמידה שהזכרנו עד עתה התייחסנו ללמידה המתבצעת במסגרת פורמלית, נפרדת מהביצועים. האם יש דוגמאות למיכת הדרכה בביצועים בזמן ביצוע?

sharonakatz 14:27 העולם הולך יותר ויותר לצמצום הפער בין ההדרכה לביצועים,איך? ע"י תמיכה בביצועים EPSS-Electronic Performance Support System

IdoGanor 14:28 אין לי דוגמאות כאלו. אינני נותן תמיכה בביצועים ONLINE בהיעדר EPSS. אנחנו מקנים את ההרגל להיעזר במערכת ניהול ידע תוך כדי עבודה.

amirelion 14:28 למשל – עזרים לביצועים בשטח? מערכות תומכות בזמן אמת? האם גופי ההדרכה הולכים לכיוונים אלו?

sharonakatz 14:28 תוך כדי העבודה, אני מקבל את ההדרכה שאני צריך. או שהמערכת מזהה לבד את התהליך שאני מבצעת, או שאני מבקשת סיוע בתהליך

amirelion 14:29 האם אנו גם יכולים להשתלב ולתרום גם לתהלכי למידה בלתי פורמליים המתרחשים בשטח? לאו דווקא בעזרת מערכות?

IdoGanor 14:29 הצורך ב- EPSS הוא כאשר המערכת אינה מספיק ידידותית למשתמש. אני שואף לשיפור ממשק המערכות כדי שתהיה הצדקה לכך רק בתהליכים מסובכים.

sharonakatz 14:31 שימוש במערכת ניהול ידע דורש: מיומנות, זמן, יכולת לבצע מס' משימות במקביל, היכרות עם התוכן כדי לדעת למצוא אותו.

amirelion 14:31 מכיוון אחר – ש3 – כיצד ניתן לסייע ולאפשר למנהלים לתמוך בלמידה של העובדים שלהם בתפקיד תוך כדי עבודה?

IdoGanor 14:32 ת3 – המנהלים ומומחי הידע צריכים לקבל כלים לחניכה מצבית מקצועית, להתרגל לתת לעובדים עזרה באמצעות ניהול הידע;

IdoGanor 14:33 ת3 – גם הפורומים עליהם דיברנו בפעם הקודמת הם פלטפורמה רלוונטית, אם כי אינה מתאימה לתמיכה בביצועים ONLINE

amirelion 14:34 ת3 – אני חושב בשתור התחלה הם צריכים להבין שזו אחריות שלהם. לא בכל המקרים זה מובן מאליו.

IdoGanor 14:34 שרונה – נכון, ובעיני אלו מיומנויות שסביר לדרוש מהעובד, עד רמה מסוימת כמובן.

amirelion 14:36 עידו – בהחלט מסכים שאחד הדברים שחסרים להם פעמים רבות הן מיומנויות.

amirelion 14:39 ש4 – מה עלינו לשנות בתהליכי ההדרכה בארגונים על מנת לחזק את נושא התמיכה בביצועים?

IdoGanor 14:42 ת4 – הדרכה יותר ויותר ממוקדת ורלוונטיות למצב האמת; הדרכה צמודה למערכת ניהול הידע; שותפות גוף ההדרכה באפיון מערכות כמייצג של הלומדים

amirelion 14:42 בינתיים, הנה קישור רלוונטי: פתרון למידה לשיפור תוצאות במרקס אנד ספנסר: http://t.co/k2TwYqyL

sharonakatz 14:42 בארגון דינאמי, בו יש כל הזמן עדכונים, שינויים, תכנים חדשים, ויעדים יותר נוקשים לעמוד בהם, עלינו להקל על העובדים להגיע לביצועים

IdoGanor 14:42 ת4 (אפיון מערכות – וגם קביעת תהליכי עבודה, נהלים)

sharonakatz 14:43 הנדרשים מהם, ובכך לסייע לארגון להשיג את יעדיו העסקיים.

amirelion 14:43 ת4. ראשית אולי שינוי תפיסת תפקיד שלנו – לא רק מייצרי הדרכה, אלא יועצי ומלווים תהליכי שיפור ביצועים

sharonakatz 14:44 מסכימה עם עידו בנושא שילוב אנשי הדרכה באיפיון תהליכי עבודה ארגוניים. מתוך ניסיון אישי וחשוב מאוד, השתתפותי בדיונים ותהליכים ארגוניים

amirelion 14:44 ת4. זה דורש ראייה כוללת יותר ותהליכים עמוקים יותר מלייצר קורסים – אפקטיביים ככל שיהיו

amirelion 14:45 הנה עוד סיפור על שיפור ביצועי עובדים ביונדאי ישראל: http://t.co/ZR6SyNdA

sharonakatz 14:45 סייעה רבות להגדרה נכונה יותר של התהליך והסתכלות על העובד, הפרט אל מול הסתכלות על תהליכים מלווים שמשפיעים/מושפעים מהתהליך הנוכחי

amirelion 14:47 בפעמים האחרונות שעשיתי זיהוי צרכים עם מנהלים במוטורולה כבר לא שאלתי איזה קורסים צריכים, אלא היכן נקודות כשל וקושי בביצועי הצוותים

sharonakatz 14:47 דברים שרואים מכאן (הדרכה) לא רואים משם (מע' מידע, או"ש, שיווק, מכירות וכו'..). וזה אמיתי מתוך נסיון

amirelion 14:48 ומזה נגזרים גם סוגי פתרונות אחרים – תהליכ ייעוץ, שינויים בתהליכי עבודה, ואולי אפילו שינוי בהרכב האנושי או בשיטות התגמול

amirelion 14:48 RT @sharonakatz: דברים שרואים מכאן (הדרכה) לא רואים משם (מע מידע, או"ש, שיווק, מכירות וכו..). וזה אמיתי מתוך נסיון

amirelion 14:51 לסיום – מה אתם לוקחים מהדיון היום? וכל קישור תוספת או משהו שעולה בראש.

amirelion 14:53 כשלמידה הופכת לתמיכה בביצועים – דוח של Kineo: http://t.co/QOE1KjWA

amirelion 14:53 טיפים ליצירת למידה מתוקשבת התומכת בביצועים: http://t.co/zNTkp3qT

IdoGanor 14:55 ת4 – ראשית אם אני חוזר לשאלת החימום – פחות מבחנים ויותר למידה; ושנית – החשיבות של תפיסת העובד/לומד כאחראי על ביצועיו.

amirelion 15:11 תודה על ההשתתפות. בקרוב נקבע מועד נוסף וכן נושא למפגש הבא. מוזמנים להציע נושאים כאן וגם לצייץ לאו דווקא במועד הצ'אט עם התגית.

sharonakatz 15:14 תודה

VN:F [1.9.22_1171]
דירוג: 0.0/5 (0 הצבעות שהתקבלו)
Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

אין תגובות עדיין.. היה ראשון להגיב!

שלח תגובה